Coaching jako narzędzie wspierające pracę nauczyciela

Celem szkolenia/warsztatu jest przekazanie uczestnikom podstawowej wiedzy z zakresu obszaru zarządzania sobą oraz technik coachingowych. Efektem udziału w warsztacie będzie odkrycie w sobie potencjału i znalezienie odpowiedzi na pytanie – Jak osiągnąć cele łatwiej i szybciej niż kiedykolwiek wcześniej? Sprecyzowanie, czego naprawdę chcemy jest koniecznie do skierowania naszej uwagi i energii na rzeczy, które liczą się dla nas najbardziej i które najlepiej wyrażają naszą osobowość. Poza tym nauczyciele poznają narzędzia coacha i techniki skutecznej komunikacji, w tym aktywnego słuchania, zadawania otwierających pytań czy pracy z ciszą, narzędzi które śmiało można wykorzystać w pracy z uczniem.

 

Warsztat prowadzą certyfikowani coachowie ACC ICF – Elżbieta Chojnowska i Przemysław Chojnowski.

Tematyka szkolenia:

Czas trwania – 8 godzin

      1. Proces coachingu a osiąganie celu
        • Co to jest coaching?
        • Kto to jest coach? – rola, zadania, etyka.
        • Obszary stosowania coachingu.
        • Różnice między coachingiem a terapią, mentoringiem, doradztwem czy trenerstwem.
      2. Zarządzanie sobą poprzez cele
        • W jaki sposób formułować swoje cele aby je osiągnąć?
        • Moje wartości i talenty motorem do osiągania celów.
        • Wykorzystanie metody Smart w definiowaniu celu.
      3. Coachingowy styl pracy nauczyciela
        • Podstawowe umiejętności coachingowe.
        • Narzędzia warsztatowe w pracy nauczyciela-coacha:
          • Refleksja
          • Obserwacja
          • Aktywne słuchanie
          • Zadawanie pytań
          • Techniki udzielania informacji zwrotnych – konstruktywny feedback.
      4. Pokaz rozmowy coachingowej wg metody Grow.

 

Warsztat bazuje na aktywnych formach pracy z uczestnikiem (ćwiczenia indywidulne
i w grupach, moderacja, pokaz, dyskusja).

Ten wpis został opublikowany w kategorii Szkolenia. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.